Aktualności

Treść

Jak można omawiać lekturę, aby nie znudzić ucznia? Co zrobić, aby chętnie szukał informacji potrzebnych do analizy utworu? – takie pytania zadaje sobie niejeden polonista.
Klasa VII  w ramach lekcji języka polskiego, w trakcie omawiania przeczytanej wcześniej lektury wykonała własne lapbooki, czyli tzw. „książki stworzone na kolanie", które okazały się strzałem w dziesiątkę! Uczniowie wykazali się zaskakującymi pomysłami, informacjami o wydarzeniach, postaciach, zaplanowali rozmieszczenie wiadomości w lapbooku.

            Lapbook - to rodzaj książki stworzonej na brystolu z maksymalnie dużą ilością zakładek, kieszonek, kopert, schowków, które zawierają informacje na temat lektury. Zabawa polega na tym, że każdy rodzaj informacji przekazany zostaje w inny, ciekawy i zaskakujący sposób. Rozwija kreatywność, zdolności manualne, umiejętność planowania ( także tego przestrzennego ) oraz uczy cierpliwości.
Każda metoda jest cenna, by pobudzić młodzież do czytania.

Gratuluję siódmoklasiści, Wasze prace są bardzo ciekawe.

p. Beata Sułkowska