Żywe obrazy #laboratoriaprzyszłości #marzec
Treść
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci Laboratoria Przyszłości
W ramach lekcji języka polskiego w klasie 8 uczniowie tworzyli tzw. “żywe obrazy”. Zadanie polegało na wybraniu dowolnego obrazu i stworzeniu własnej rekonstrukcji dzieła z siebie samego.
Prace wypadły naprawdę wspaniale, młodzież z wielkim zaangażowaniem rekonstruowała znane dzieła malarskie. Uczniowie naszej szkoły wybrali obraz, przygotowali stroje i w niektórych przypadkach upozowali siebie tak, by przypominać malarski oryginał. Sam pomysł żywych obrazów nie jest jednak współczesną formą “zabawy” sztuką. Popularność żywych obrazów przypadała na wiek XIX i początek XX wieku. Odbywały się w domach prywatnych lub salach widowiskowych z udziałem amatorów lub aktorów zawodowych. Fotografie żywych obrazów były też rozpowszechniane w formie pocztówek. Niektórzy uważają, że rekonstrukcja znanych dzieł malarskich stanowiła swego rodzaju rozrywkę wyższych sfer na spotkaniach towarzyskich.
Na lekcji wykorzystano aparat fotograficzny Canon EOS M6 Mark II z obiektywem Canon EF-M zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości. Dzięki niemu mamy piękne zdjęcia dokumentujące nasze zajęcia.
p. Beata Sułkowska